Translate

keskiviikko 8. helmikuuta 2012

Afrikkalaisia kukkia

Nyt mä oon hurahtanut tähän afrikkalaisia kukkia virkkausmalliin. Sen ohje on tässä: http://www.kaspaikka.fi/virkkaus/virkattu_afrikkalainen_kukka.html

Mulla on se edellinenkin peitto vielä kesken, mutta nyt tämä vie voiton. Näitä on helppo virkata. Yhden kukan virkkaus kestää n. 20 minuuttia. En oo päätellyt noita lankoja, joten sitten kun kokoaminen alkaa, varmaan harmittaa. Ne on nyt nuppineuloilla tossa pahvissa kiinni.



Tänään en oo vielä ehtinyt virkata yhtäkään kukkaa, kun oon tehnyt suursiivousta keittiössä. Irrotin jopa hellan nappulat, jotta sain ne kunnolla puhtaaksi. Laitoin maalaamani kukkapylvään keittiön ikkunatasolle, jotta mahdollisimman moni kukista ja yrteistä saa aurinkoa. Joulutähti se vaan jaksaa kukkia. Muratti vetelee viimesiään. Mä en osaa hoitaa sitä.



12 kommenttia:

  1. 20 minuuttia, sä oot kone. Tein eilen isöäidin neliötä 6 tuntia ja silti en saanut valmiiksi. ja ketuiks meni sittenkin. Puuh ei oo mun homma tää virkkaus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ota huomioon, että mä oon tehnyt näitä käsitöitä PALJON. Kyllä se onnistuu, älä vielä lannistu.

      Poista
    2. Hei, mulla meni ensimmäinen isoäidinneliö myös ihan plörinäksi :)Jossain vaiheessa jokin kuitenkin loksahtaa päässä ja sit hoksaat sen! :) Tsemppiä..

      Ja tää kukkaset on kyllä kivoja! Oon törmännyt tähän ohjeeseen ennenkin. Jos joskus kokeilis itsekin!

      Poista
    3. Tämä on myös kaunis malli. Näitä suositumpia malleja virkataan paljon, kun ne on niin kauniita. Värityksellä saa siitä sen "omannäköisen".

      Poista
  2. Ihana väritys! Mulla on myös kaksi ikuisuusprojektia kesken. :D Virkatut peitot ovat ihania ja sopivaa matkapuuhaa isojen neuletöiden ohelle. Isoäidin neliöt ovat nyt aika in - uusin peitto on muodostumassa niistä ja samankokoisista kukkapaloista. Saa nähdä saisinko kuvan joskus omaan blogiinkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Peittojen teossa menee niin kauan aikaa, kun ne on niin suuritöisiä, että ne on ikuisuusprojekteja. Pitäisi virkata yksi peitto kerrallaan, mutta kun ei malta ja aloittaa aina uuden.

      Poista
  3. Voi miten kaunis tuosta sinun peitostasi tulee. Itselläni on kesken monivärinen. Olen ommellut yhteen yli 300 palaa mutta vielä pitäisi muutama pala virkata että tulisi isompi peitto. Vaikka en virkkauksesta tykkää, tämä kukkakuvio vie kyllä mukanaan.
    Sinultakin puuttuu tuo URL-vaihtoehto kommentointiin. Blogini kun vuodatuksen puolella, en voi suoraan linkittää sinne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Silloin kun aloittaa peiton virkkauksen, ei voi kuvitella kuinka monta palaa sitä pitääkään virkata. Lopputulos palkitsee kyllä kovan puurtamisen.

      Poista
  4. Upeat värit peitossasi! Voimia puurtamiseen :)

    VastaaPoista
  5. Upea, ja upeat värit! Mistä langasta olet virkannut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siinä peitossa harmaa ja vaaleanpunainen ovat jotain Cittarin kamppanjalankaa ja vaaleankeltainen ja punainen jotain vanhaa Seiskaveikkaa.

      Poista